Bacalah doa ini sebelum tidur. Semoga diturunkan rezeki dari langit, laut dan bumi

Amalan-amalan ini menjadi sebab Allah limpahi hamba-Nya dengan keluasan rezeki dan rasa kaya dengan pemberian-Nya. Berdasarkan konsep rezeki yang telah diperkatakan, Allah memberi jalan buat setiap hamba-Nya untuk memperolehi rezeki dalam pelbagai bentuk yang boleh menjadi punca kebaikan dunia dan akhirat. Di antaranya: 1. Menyempatkan diri beribadah Allah tidak sia-siakan pengabdian diri hamba-Nya, seperti firman-Nya …

Ibu ayah, ini cara didik anak sebagai ‘Hamba’. Biar besar nanti dia tak menjadi ‘Tuan’

Didik anak sebagai ‘hamba’. Tajuk memang nampak seperti tidak berperikemanusiaan, tapi itulah hakikat mendidik anak zaman sekarang. Mungkin tak ramai setuju dengan kenyataan ini. Terutama ibu bapa yang melihat bahawa anak tersebut perlu dicurah kasih sayang bak menatang minyak yang penuh. Pernah tak anda melihat senario di mana si ibu sibuk membuat kerja-kerja di rumah, …

Pening barang hilang ? Ini petua & doa utk ikhtiar jika barang hilang atau salah letak

Ini tips saya guna memang berkesan dan ramai yang dh guna, alhamdulillah ramai berjaya jumpa balik barang mereka dgn doa ni. Pernahkan anda terlupa di mana letaknya barang yang anda simpan di dalam rumah kerana terlalu lama disimpan ataupun barang itu hilang di kawasan halaman rumah ataupun di mana juga? Untuk mencarinya bukanlah perkara yang …

8 resepi aiskrim Malaysia yg sangat kreatif, anak pasti suka & teruja. Mesti cepat habis.

Teringat masa kecil dulu, pulang dari kelas mengaji memang wajib beli aiskrim Malaysia yang dijual di kedai Makcik Milah. Sedap, ada banyak perisa. Kini, viral pula resepi aiskrim Malaysia dengan perisa yang lebih enak. Salute dengan rakyat Malaysia, kreativiti bab makan memang nombor satu ! Dulu-dulu, aiskrim ini dijual dengan harga serendah 20 sen. Mujur …

Ustaz Ebit share pengalaman murah rezeki bila buat baik kepada isteri. Mmg tak sangka.

Sedang duduk di bengkel servis kereta yang diguna oleh bidadari saya. Kena ganti absorber. Macam-macam kena ganti. Yerlah dah sampai waktunya. Teruk dah rasanya. Ya Allah, kasihan bidadari dan anak-anak selalu guna kereta ni. Tak bagitahu apa-apa pun. Senyap jer. Begitulah sifat wanita. Selagi boleh tak nak susahkan suami. Semua mereka buat sendiri. Ya Allah… …

“Rasulullah tak pakai helmet, knp sy kena pakai?”. Sekali polis jawab, terdiam pakcik tu

Dalam menjalankan tugas sebagai mana kewajiban seorang polis trafik untuk menjaga keselamatan awam atau pengguna jalan raya amatlah penting dan itu adalah tanggung jawab mereka. Kena tengking,maki hamun adalah irama yang menjadi alunan musik yang mereka dengar setiap hari. Padahal mereka hanya menjalankan tugas yang sebenarnya kebaikannya untuk anda sendiri. Di sini telah berlaku satu …