Keluarga

Ustaz Ebit share pengalaman murah rezeki bila buat baik kepada isteri. Mmg tak sangka.

Sedang duduk di bengkel servis kereta yang diguna oleh bidadari saya. Kena ganti absorber. Macam-macam kena ganti. Yerlah dah sampai waktunya. Teruk dah rasanya. Ya Allah, kasihan bidadari dan anak-anak selalu guna kereta ni. Tak bagitahu apa-apa pun. Senyap jer. Begitulah sifat wanita. Selagi boleh tak nak susahkan suami. Semua mereka buat sendiri. Ya Allah… …

Ustaz Ebit Lew kongsi 3 doa ini untuk anak dengar kata & rumah tangga jadi bahagia

Semua pasangan yang mendirikan rumah tangga dan mempunyai anak mengimpikan keluarga mereka bahagia dunia akhirat. Macam mana nak bahagia rumah tangga? Macam mana nak anak-anak dengar kata, baik soleh dan solehah? Menurut Ustaz Ebit Lew tiada siapa boleh beri kita bahagia melainkan Allah SWT sahaja. Dialah yang memberikan hati kita tenang dan bahagia. Dialah yang …

Bacalah zikir² ini masa memasak. Insya-Allah, anak takkan degil & melawan cakap kita

Orang kata masakan ibu adalah yang paling sedap di dunia. Walau pergi ke hujung dunia sekalipun, seorang anak tetap merindui masakan ibunya sejak kecil walaupun sekadar ikan bilis goreng kicap. Apa istimewanya masakan ibu sehingga tetap diingati hingga ke akhir hayat? Air tangan ibu dan isteri bukan hanya masakan semata-mata tetapi adunan perasaan dan pengorbanan …

Ustaz Ebit pesan, jika ‘terbuat’ perkara ini kepada anak², blk nnt peluk ciumlah mereka

Ebit Lew, seorang penceramah agama berbangsa Cina yang terkenal menceritakan tentang keluhan dari seorang anak selepas beliau memberi ceramah. Ini cerita beliau: Keluhan hati anak dara umur 12 tahun… Anak ni jumpa saya selepas ceramah minta autograf buku. Comel adik tu. Dia baca doa permulaan yang saya selalu baca sebelum ceramah. Sedap betul suaranya.. Dia …