Resepi

7 resepi nak buat stok ‘Pes Serbaguna’. Gerenti kerja mak kat dapur jd lebih senang !

Sebagai surirumah atau ibu bekerja, kita selalunya akan memperuntukkan masa yang agak lama dalam sehari untuk memasak. Apatah lagi dengan Ramadhan yang bakal tiba, ibu tentu perlu bersiap lebih awal pada waktu pagi dan lebih ekspres pula sebaik saja pulang dari pejabat. Jadi, untuk memudahkan anda, ada 7 resepi pes atau perencah yang dikongsikan di …

Makanan musim panas. Ini cara buat ‘Puding Marble’ yang sedap & confirm jadi

Cuaca panas sekarang ni memang rasa nak makan aiskrim dan minum air sejuk je kan? Sesekali ‘pekena’ puding dan jelly mesti sedap kan? Apa kata kita cuba buat puding marble yang cukup legend ni. Fuh, bayangkan nikmatnya bila dimakan sejuk-sejuk…! Sebenarnya senang sangat nak membuatnya. Guna bahan pun tak banyak. Jom kita tengok resepi puding …

Resepi ‘Ayam Goreng Pedas Ala Korea’. Memang sedap makan sambil tengok TV !

Sebut saja pasal ayam goreng, boleh dikatakan semua orang suka makan. Tak kiralah anak kecil ataupun yang dewasa. Sebenarnya ada macam-macam cara nak goreng ayam ni selain menggoreng dengan kunyit macam kita biasa buat. Salah satu resepi ayam goreng yang semakin mendapat perhatian di Malaysia akhir-akhir ini dah tentulah ayam goreng pedas korea atau Yangnyeom …

Cara masak ‘Nasi Lemak Wangi, Lembut & Cantik’. Nasi sebiji² guna rice cooker jer

Nasi lemak memang antara hidangan sarapan yang digemari ramai. Kalau nak buat sambal, rasanya tiada masalah sangat cuma nasi tu kadang-kala kurang menjadi. Ada yang terlalu keras, ada yang terlalu lembik. Menerusi perkongsian saudari Leng Loy, beliau ajar cara-cara masak nasi lemak yang wangi, sedap, masak sekata dan butir nasinya sebiji-sebiji. Macam yang orang jual …