Sharing

Lelaki ini kongsi gambar² di dalam Kaabah yang mungkin kita tak pernah lihat sblm ni

Anda pernah terfikir tak apa yang ada di dalam Kaabah yang hanya boleh dimasuki oleh Raja Saudi sahaja? Ada yang kata kalau masuk dalamtu , jangan tengok atas kerana kita boleh nampak pintu langit betul-betul di atas Kaabah. Tengok gambar- gambar ini betul-betul … SELAMA beratus-ratus tahun, soalan apa ada di dalam Kaabah menjadi misteri …

23 teka-teki dari zaman kita kecik sampai ke besar. Masih ‘evergreen’. Boleh jawab ?

Inilah teka-tekinya … cuba jawab ya ! #1. Polis Malaysia dan polis Indonesia, mana yang lebih tua? Berikan jawapan dengan sebab sekali. Jawapan: Polis Malaysia yang lebih tua kerana polis Malaysia dipanggil Tok manakala polis Indonesia pula dipanggil bapak. #2. Sebab apa siput babi jalan lambat? Jawapan: Sebab semasa berjalan, asyik berfikir sama ada dia …

Puding 3 bahan ‘Simple tapi Yummy’ … Cuma guna biskut, susu pekat & telur je tau !

“Petang-petang ni makan puding best jugak. Dapat pulak yang sejuk-sejuk, lagi nyaman! Eh, tapi macam tak ada bahanlah kat dapur…” Sesekali makan puding memang seronok, rasa sejuk je tekak kan? Selalunya kita buat puding guna serbuk jelly atau pek agar-agar kering yang dijual di kedai kan. Tapi kali ini kita nak buat puding guna bahan …

Geletek anak boleh menyebabkan sakit jantung ? Mitos atau fakta. Ini jawapannya

Ada satu post di internet yang menyatakan bahawa anak boleh kena serangan sakit jantung jika kita menggeleteknya. Post ini bukanlah memberi saranan untuk anda menggeletek anak-anak anda. Tetapi lebih kepada memberi fakta yang sebenar mengenai perkara tersebut. Post itu seperti dibawah: Tak Nak Geletek Anak Lagi Dah Lepas Ni Jangan geletek anak,itulah amaran yang diberikan …

Berhati-hatilah semua, 3 dosa ini akan disegerakan balasannya di dunia. Subhanallah !

Lumrah kita sebagai manusia yang dijadikan tidak pernah terlepas dari segala salah dan berbuat dosa dalam kehidupan seharian. Setiap daripada kita pasti pernah melakukan dosa sama ada dosa kecil atau dosa besar. Walau sebesar mana sekalipun dosa kita, Allah S.W.T itu adalah Maha Pengampun dan Maha Penyayang yang sentiasa menerima taubat hambanya yang bertaubat dengan …