Sharing

“Rasulullah tak pakai helmet, knp sy kena pakai?”. Sekali polis jawab, terdiam pakcik tu

Dalam menjalankan tugas sebagai mana kewajiban seorang polis trafik untuk menjaga keselamatan awam atau pengguna jalan raya amatlah penting dan itu adalah tanggung jawab mereka. Kena tengking,maki hamun adalah irama yang menjadi alunan musik yang mereka dengar setiap hari. Padahal mereka hanya menjalankan tugas yang sebenarnya kebaikannya untuk anda sendiri. Di sini telah berlaku satu …

Jom try resepi ‘Mushroom Sup’ kegemaran anak-anak. Rasanya ala-ala Pizza Hut tau !

Emm lama jugak la xmengintai dapur nie ha dek kesibukan yg melanda diri..huhu walaupon gitu still lagi senyap-senyap dok ngintai dapur jiran-jiran yang aktif…bagusnye la kan hari2 tayang menu best…tu yg agak terliur tu… oklah actually Mushroom soup nie dah 2 kali buat baru hari nie sempat nak tayang….memang betul2 puas hati dengan hasilnya kira …

Safiyya “The Computer”. Gadis yg mpunyai daya hafalan Al-Quran yg sgt menakjubkan

Safiyya al-Fauzani (13 tahun), anak didik saya di Home Tahfiz Darul Siddir Shah Alam yang merupakan anugerah yang sangat berharga buat diri saya, keluarga, agama dan umat. Saya melihatnya sebagai salah satu dari tanda kekuasaan Allah yang sangat ajaib di atas muka bumi ini. Mengapa saya mengatakan sedemikian? Kerana belum pernah saya menemui anak remaja …

Nauzubillahminzalik!! Tahukah anda apakah dosa yg 1000 kali lebih BESAR dari Z1NA ?

Perilaku zihna merupakan salah satu perbuatan dosa besar yang sangat dibenci Allah. Begitu banyak ayat dalam Alquran menjelaskan tentang hukuman yang akan diterima para pelakunya  baik saat di dunia maupun ketika di akhirat. Jika dilakukan oleh orang yang belum menikah, maka pelaku zihna harus disebat di hadapan penduduk sebanyak seratus kali. Sementara bagi yang sudah …

Budak paling gemuk di dunia berjuang untuk kurus. Dari 197KG, lihatlah kini hasilnya !

Pada 2016, ketika usianya baru sahaja 10 tahun, Arya Permana daripada daripada Jawa Barat ini dinobatkan sebagai kanak-kanak paling gemuk di dunia, satu anugerah yang tidak diingini oleh sesiapa pun. Dengan berat 192 kilogram, Arya menghadapi kesukaran untuk menjalani kehidupan. Bukan sahaja setakat masalah kesihatan, saiznya yang besar juga mengehadkan aktiviti fizikal seharian sekali gus …

Hati-hati dengan 15 petanda ini. Jika ada, mungkin rumah anda telah diganggu jin.

Assalamu’alaikum….. Saya percaya tentu kita akan berasa tidak selesa andainya di kediaman kita ada ‘orang ketiga’ yang menumpang. Kalau orang ketiga itu berupa manusia yang nampak dek mata kasar agak kurang merimaskan, tetapi bagaimana pula jika orang ketiga itu tidak kelihatan tetapi selalu ada memerhatikan kita dan mengganggu tugas seharian. Lebih parah lagi jika gangguan …