Tips

Cermin kereta p3cah akibat tindakan pmotong rumput ? Tenang dulu… Ikut tip ini.

Bayangkan anda sedang memandu di sebatang jalan dan secara tiba-tiba ada batu melantun ke cermin kereta anda sehingga pchah akibat daripada brader putong rumput kat tepi jalan tu. Apa nak buat? Restart handphone 3 kali untuk teruskan baca. Jangan Panik. Berhenti Ke Tepi… Jangan panik. Berhenti ke tepi, ambil gambar dan berjumpa dengan brader mesin …

Ini cara bersihkan karpet guna garam. Hasilnya pulak memang WOW ! Macam baru…

Tapi sebenarnya kita boleh saja basuh sendiri karpet yang kotor ni, dan caranya cukup mudah. Hanya guna mop, garam serta Dettol! Tip ini dikongsi oleh Syarifah Farhana Syed Fadzil yang mendapat perkongsian tersebut daripada seorang pembantu rumah apa bila melihat wanita itu mengelap karpet dengan mop. Ia dilakukan selepas memvakum agar karpet bukan saja bebas …

Jom try ! 3 tips mudah ini Insya-Allah mampu kurangkan rasa haus masa kita puasa

Minum banyak air putih pada bulan puasa membantu mengurangkan rasa dahaga. KETIKA berpuasa tubuh tidak mendapat makanan dan minuman selama lebih kurang 14 jam.Bagi sesetengah orang, menahan lapar ketika puasa terasa lebih mudah berbanding menahan dahaga.Apatah lagi rasa haus akan lebih mudah terasa jika banyak aktiviti dilakukan dari pagi sampai ke petang.Agar puasa tidak terganggu …

7 bhgn badan yg jadi tempat lemak ‘berkumpul’. Ini cara berkesan nak singkirkannya

Lemak Paling Suka Berkumpul Di 7 Bahagian Ini. Begini Cara Berkesan Singkirkannya Ramai yang mengeluh ada lengan yang menggelebeh dan perut buncit yang sukar untuk dihilangkan. Lemak-lemak ini pasti mengganggu penampilan anda sehingga ia sukar untuk disorokkan. Mesti anda tertanya-tanya kenapa lemak hanya berkumpul di bahagian tertentu sahaja kan? Jom ketahui 6 bahagian paling banyak …

Kuali ‘Non-Stick’ mmg memudahkan. Tp kalau ada yg mcm ni, tolong jgn guna sebab

Kuali Nonstick Yang Bahaya Untuk Digunakan Kuali Tak Lekat (Non Stick) merupakan antara peralatan memasak kesayangan mak-mak. Selain memudahkan kerja memasak didapur, kuali sebegini boleh tahan mahal harganya, nak-nak kalau jenis yang berjenama dan diimport daripada luar negara. Namun satu perkara yang mak-mak perlu tahu, walau macam mana sayang sekalipun dengan kuali non stick tersebut, …

‘Kalau berani, jumpa lah bakal mertua’. Inilah tanda besar si dia betul² serius dgn kita

Lelaki ramainya rasa gugup apabila mahu berjumpa dengan bakal mentua. Rasa gugup disebabkan, risau jika mentua suka atau tidak dengan dirinya sendiri. Atas semua itu, janganlah kerisauan menjadi isu. Jika anda berkelakuan baik dan benar-benar ikhlas untuk memperisterikan kekasih anda, pastinya bakal menantu akan menerima diri anda. Berikut ini adalah beberapa tips berguna buat anda …