Subsidi Gas Asli Dikurangkan, Bakal Berlaku Kenaikan Sebanyak 77 sen Bermula Julai

Bermula Julai ini, isi rumah di Malaysia perlu membayar tarif asas gas asli yang lebih tinggi selepas ianya akan dinaikkan sebanyak RM0.77 per satu juta unit termal British (MMBtu), lapor Utusan. Menurut kenyataan daripada Gas Malaysia Berhad (Gas Malaysia), kenaikan itu berkuat kuasa mulai 1 Julai hingga 31 Disember 2018 selepas menerima kelulusan dari Suruhanjaya …

Alfatihah… Inilah Luahan “Abang, Lin Tak Larat Dah, Lin Letih, Sakit…” Kisah Menyayat Hati Isteri ‘Minta Izin Suami Untuk PERGI’…

Lebih 2k shares di laman Facebook, perkongsian lelaki ini mengenai perbualan whatsapp terakhir antara isterinya telah menyentuh hati netizen. Isterinya yang merupakan seorang pesakit kanser menghembuskan nafas terakhir setelah sekian lama menanggung sakit. Apa yang membuatkan netizen sebak apabila isteri meminta izin suami untuk ‘pergi’. Isteri minta suami redha dan menjaga anak-anak dengan baik. Hari …

[GAMBAR] Wow ! Memang Cantik Diorang Transform Rumah Mak Di Kampung. Cantik.

Seperti yang dikongsikan dalam laman facebook Ilham Dekorasi, memang cantik dan kemas apa yang anak-anak mereka lakukan pada rumah ibu mereka di kampung.  Sampa, ada netizen katakan … “Ni sesuai ayat filem senario ” luar npk setinggan, dlm macam kondo” good jobbb… huhuhu … tapi memang best dan kemas, jom layan gambar-gambar yang dikongsikan ini. Kredit …

Sibuk Sangat ? Ini 7 Amalan Yang Boleh Dilakukan Dalam Masa Satu Minit Tetapi Besar Ganjarannya !

Di dalam kesibukkan dunia hari ini, minit demi minit berlalu dengan cukup pantas. Sehinggakan timbul rasa menyesal di dalam diri kita kerana gagal mencari waktu dan masa untuk beribadah kepada Tuhan. Kita selalu merasakan diri kitalah yang tergolong di dalam manusia yang rugi seperti firman Tuhan di dalam Surah al-Asr. Namun, tahukah anda ada amalan-amalan …

Wah !!! Inilah 11 Artis Yang Kekal Berhijab & Maintain Popular. No 11 Memang Paling ‘Ekstrem’ Perubahannya

Selepas Uqasga Senrose, nampaknya Sara Ali pula mengikut jejak langkah untuk membuka tudungnya. Alasannya kerana masih belum bersedia dan ketika berhijab itu terikut-ikut dengan sebuah syarikat bersifat keagamaan. Namun Sara Ali mengakui kekhilafannya dan tidak mahu orang lain terus menyalahkan orang lain terutamanya ibu bapanya atas kesilapan yang dilakukan. Sebenarnya Uqasha dan Sara Ali adalah …

Berilah duit nafkah kpd isteri, kalau tak mampu, suami jgn lupa bgtahu ini padanya

Buka dompet nampak duit tinggal RM10 sahaja sehari sebelum gaji masuk. Allah… apa silapnya ? Ya, ini situasi biasa dilalui kebanyakan orang. Nak tahu punca kena semak banyak sudut dalam konsep berkongsi rezeki mahu pun bab menjaga hati pasangan. Mungkin ini contoh mudah… “Awak kan dah kerja, awak bayarlah….” atau “Duit awak pun sama je, …